onsdag 29 september 2010

Egen coach

För att leva som vi lär har vi i vårt företag infört att vi har en egen coach. Vi coachar varandra. Jag fick äran att få Lotta som coach. Vilken lyx att gå till ett eget coachmöte. Jag fick en bok av Lotta att skriva ner reflektioner från coachsessionerna. Lotta är en otroligt skicklig coach (hon har haft skickliga tränare, inte bara jag J).
Vi talade om det jag minst av allt ville tala om. Precis som man ska på ett bra coachmöte. Jag tog upp avsaknaden av fysisk träning i mitt liv och min uppgivenhet kring det. Trots att jag känner till kraften i coaching, och speciellt i vår egen coachingmetod, förväntade jag mig ingen öppning. Men….det dök upp en helt ny infallsvinkel. Mitt problem är att jag älskar att jobba. Mitt problem i skenet av fysisk träning alltså. Att arbeta är min passion, och jag har svårt att tygla den. Projektet blev alltså ”tyglad passion”. Jag måste ta kommandot över min passion och inte låta den styra. Måste också sluta hitta på att jag har jobbdeadlines, när de i själva verket inte existerar. Dessa deadlines är bara något jag hittar på för att få jobba. Coachmötet var i fredags. Facit hitills är ett fys-pass. Första på många månader. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

  1. Kanon-facit hittills ju, Karin! Men "vi får se hur det går" låter en smula bakdörrsaktigt :-) Lotta

    SvaraRadera